نقش متغیر جنسیت در قدرت کلام و اقناع مخاطب: مطالعه موردی فروشنده های فروشگاه های شهر شیراز

سبا ولی زاده؛ مولود صحفی

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1395، ، صفحه 77-93

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی زبان­شناختی ـ جنسیتی قدرت کلام و چگونگی کاربرد مؤلفه­ های اقناعی در متقاعدسازی مخاطب در فروشگاه­های شهر شیراز توسط فروشندگان زن و مرد است. در این پژوهش، داده­ ها به روش میدانی و تصادفی از طریق ضبط تعاملات میان پانزده فروشنده مرد و پانزده فروشنده  زن با مخاطبانشان به وسیله دستگاه ضبط صدا، گردآوری می­شود ...  بیشتر

معنی ـ نشانه شناختی تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر شیراز: رویکردی مشاهده گر بنیاد

سبا ولی زاده

دوره 11، 42-43 ، اسفند 1394، ، صفحه 107-129

چکیده
  از آنجا که امروزه تبلیغات در قالب نظریه­ های معنی ـ نشانه ­شناختی قابل بررسی است، پژوهش حاضر با رویکردی مشاهده­گر بنیاد در جستجوی پاسخ به این پرسش است که آیا برهمکنش نظام معنی شناختی زبان(استعاره و مجاز) و نظام نشانه­ شناختی (تصویر) از دیدگاه مشاهده­گر به غنای تبلیغات می­افزاید. شرکت­کننده­ گان در این تحقیق 60  مشاهده­گر ...  بیشتر